Kvalitný spánok rozhoduje o našom psychickom i fyzickom zdraví, celkovej nálade a dokonca i pracovnom výkone. Ak aj napriek niekoľkohodinovému spánku, nemáte ráno dostatok energie, mali by ste vyskúšať urobiť niekoľko ráznych zmien.

Moderne zariadená spálňa.jpg
 

Zmena číslo 1 – skontrolujte svoj matrac

 
Keď spíme, celé naše telo, takpovediac, vkladáme do rúk nášho matraca. Preto by ste tejto časti svojej postele mali venovať extrémne veľkú pozornosť. Starý matrac je jednoznačne tým najčastejším dôvodom, prečo sa ráno zobúdzame drevení. Na druhej strane i nový kúsok nemusí byť pre nás vhodný. Medzi tie najlepšie riešenia nepochybne patria pamäťové matrace. Ak trpíte nadváhou, poobzerajte sa po tých pružinových, ktoré vášmu telu vytvoria lepšiu oporu. Pamätajte, že tvrdší poklad je na spanie omnoho vhodnejší. Ak je váš matrac extrémne mäkký alebo preležaný, môže ísť o dôvod prečo sa vám na ňom nespí dobre.
 

Zmena číslo 2 – vyžeňte so svojej spálne všetkých votrelcov

 
Baktérie, plesne, parazity a prach. To sú votrelci, ktorí by vo vašej spálni nemali mať žiadne miesto. aj v tomto prípade zohráva hlavnú úlohu váš  matrac. V prvom rade by ste ho nemali zabúdať pravidelne prášiť. To je v podstate jediný spôsob, ako matrac aspoň ako – tak vyčistiť. Voda je totiž zakázaná, takže prach inak z tejto časti postele nedostanete.
 
Spálňu by ste mali pravidelne vetrať. Okno nechajte otvorené počas celého dňa, ideálne aj v noci.  V zimnom období sa pokúste používať aspoň vetračku alebo mikrovetranie.
Snažte sa čo najčastejšie meniť posteľné obliečky, ktoré perte na najvyššom možnom stupni. Takto zabránite šíreniu baktérií a parazitov.
 
Malá posteľ s odkrytým matracom.jpg

Zmena číslo 3 – malá zmena nikdy nezaškodí

 
Posledná rada znie : „svoj matrac občasne obráťte na opačnú stranu.“ Takto sa vyhnete vzniku preležanín. Strana, ktorú umiestnite na spodok, sa bude môcť vrátiť do svojho pôvodného stavu. Jediný prípad, kedy obracanie nie je vhodné, sú matrace z pamäťovej peny.