A máme tu ďalšiu automobilovú senzáciu. Časy kedy ste si kúpili automobil od jedného výrobcu a bolo nemysliteľné aby vám tam sedeli dieli z iného auta sú síce dávno preč. No len málokto predpokladal že dôjde na spojeniu Francúzskeho výrobcu áut zo skupiny PSA Peugeot Citroën a jeho teraz už bývalej konkurencie Amerického koncernu (FCA )Fiat Chrysler Automobiles.Citroen C1.png
 
Celé to tak potom dáva za vznik v poradí už štvrtej najväčšej automobilke na svete. Ako aj vytvorenie novej skupiny s globálnym dosahom v tomto segmente. Podľa predbežných vyjadrení sa bude jednať o partnerstvo pol na pol. Pričom ak by sme sa tu mali baviť iba o číslach tak je odhadované že ročný predaj áut sa bude celkovo pohybovať nad osem a pol milióna vozidiel ročne. Pričom  sa počíta že ak nebude uzatvorený žiaden závod a bude sa tak vyrábať aspoň tak ako doteraz. Ročný spoločný príjem bude činiť 3,7 miliardy. Za vznikom tejto pre niekoho nečakanej fúze stojí odhodlanosť oboch skupín rýchlejšie reagovať na meniace sa podmienky na trhu. A toto je zdá sa jediný spôsob ako si udržať svoje súčasné postavenie na trhu, pretože inovácie ktorý by priniesli niečo reálne na trh neprídu z piatka na pondelok. A to si dobre uvedomujú obe dotknuté strany.Citroen, classic.jpg
 
Nateraz to vyzerá že už je všetko dohodnuté a dokonca, aj funkcie vo vedení sú podelené. John Elkann z FCA, by mal byť na čele správnej rady, pričom výkonným riaditeľom by mal byť aj v novom koncerne riaditeľ PSA Carlos Tavarez. Zrejme aj z toho dôvodu bude nová značka na trhu FCA-PSA registrovaná nielen v Holadndsku ale aj na Parížskej či Americkej burze v New Yorku-u. Centrála koncernu je plánovaná v Francúzku, Talianku a ako ináč aj v Spojených Štátoch Amerických. Nastáva teda otázka či je to rozumné, pretože niekedy sú dvaja šéfovia veľa, a nie to ešte tri centrály. Každopádne bude zaujímavé sledovať ako sa toto spojenectvo prejaví na cene a kvalite budúcich vozidiel nielen v Európe ale celkove v rámci značky.